lördag 18 september 2010

Ännu en tävling genomförd

Och jag har ALDRIG varit så nervös. Allt gick ut på att hålla nerverna under kontroll. Behöver jag då säga att tävlingen inte gick bra. 108 poäng och vårat sämsta resultat hittils, men jag är nöjd ändå. Vadå, hade jag trott för 2 år sedan att jag skulle tävla med min ostyriga och envisa hund? Nej knappast. Idag var vi på bortaplan för första gången och ja det gick ju som det gick.

Allt började med att första gruppen skulle ha platsliggning (vi var i andra gruppen), en hund reser sig, en annan följer efter och drar igång bråk och kaoset var ett faktum, alla hundar uppe. Detta gjorde ju inte mig lugnare, men det var himla skönt att inte vara i den gruppen vill jag lova. När det sen var våran tur ligger Astrid större delen av tiden innan hon reser sig och betar lite gräs??? Ja hon får mat hemma. Hjärtat var i halsgropen men jag lugnade mig när hon reste sig och bara var lugn, phu. 0:an var ett faktum.

Fick startnummer 10, sist av alla, varför kan jag aldrig dra ett tidigt startnummer??? (dock skönt att vara efter startnummer 5 så jag slapp bråket) Det var lite väntetid innan vi gick in och gjorde vårat. Innan kändes det kanon, hade en hund som var fokuserad och ville jobba, kom in på planen och hunden dog. Vadå, matte? när det finns så mycket att lukta och titta på. Suck, det som kändes så bra. Fungerade väl sådär till inkallningen då hon satt kvar och tittade på eliten som körde på andra planen, efter att ha ropat 3 gånger drar hon mot dom och jag skulle helst vilja sjunka genom jorden. Som tur är stannar hon och betar lite och sen vänder och kommer tillbaka, Tack och lov för det, annars hade jag inte velat visa mig där igen.

Nervositeten var tillbaka och jag tog Astrid i halsbanden för säkerhets skull, vilket man inte får, men de var snälla så jag fick fortsätta. Resten fungerar väl skapligt, hon hade checkat av andra banan och släppt det nu.

Sammanlagt 2 0:or 2 9:or och sen lite lägre poäng vilket resulterade i 108 sammanlagt. Jag är nöjd trots allt över att vi gjorde det. Vad vi lärt oss, ja vi håller oss till hemmaplan ett tag där både jag och hunden är säker och så slipper vi köra tillsammans med andra. Tycker jag låter som en bra idé. Är väl lite sugen på att ta tävlingen på EHDK i november, vet att man är lite längre ifrån varandra där även om flera klasser kör samtidigt. Vi får se. Just nu ska jag bara klappa mig på axeln för att mitt hjärta inte hoppade ur helt och vi gjorde detta trots att jag kände hur benen skakade.


Nu, ja snart dags att sova, har varit uppe sen 6 på en ledig lördag, frivilligt. Först ska jag bara ringa min mor och se om hon är hemma.

Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar