lördag 28 augusti 2010

Godkänt anlagsprov

Nu är anlagsprovet gjort och vi fick godkänt. Höll på att tappa hakan när när han sa det, trodde jag aldrig, tyckte mest hon vimsade omkring. Fick upp färskt spår av älg och vimsade ut bland den tätaste skogen jag gått i, men vi löste det utan att domaren behövde ingripa. Då tänkte jag att det var kört. I början drog hon av spåret, men det var troligtvis spåret från när det tidigare ekipaget kom tillbaka som hon tog.

Fick massor av beröm, hunden är duktig, jag var duktig med linan och hjälpte henne lagom mycket och löste problemen bra m.m.

Inte nog med detta blev vi dagens spårbästa hund, gissa om jag blev glad. Verkligen inte vad jag förväntade mig. Kul var det och nu är det bara att träna vidare och köra öppet anlagsprov. Verkligen en sporre att träna vidare.

Det här kan jag leva på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar